Bestellen met stemtechnologie

Microsoft werkt aan een winkeltechnologie waarbij klanten met een ‘swipe’ en hun stem bestellingen kunnen plaatsen. De ‘swipe’ is een handbeweging die reageert op de sensor in het scherm zonder het glas aan te raken. De bestelling kan vervolgens ook met de stem worden aangepast.

“In de nieuwe systemen komen spraak en swipes bij elkaar”, vertelt Marcel Timmer, directeur van Microsoft Nederland. De technologie is deels gebaseerd op videospelletjessysteem Kinect. Besturing met de muis en het toetsenbord is volgens Timmer nog wel wat nauwkeuriger. “Er is veel ruimte voor vernieuwing, maar die komt er wel aan”, aldus de Microsoft-topman.

Nederland loopt in technologisch opzicht in veel dingen voorop, maar de implementatie van bijvoorbeeld de swipe- en stemtechnologie verloopt in winkels minder snel dan verwacht. “We zijn al wel benaderd door grote winkelketens. Maar het is aan onze partners om wat wij aan software ontwikkelen in de praktijk te brengen”, besluit Timmer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!