Target vraagt leveranciers de keten te beschermen tegen de groeiende online verkopen. De retailer wil niet dat consumenten bij Target-vestigingen langs gaan om het product te bekijken, en het vervolgens online bij een ander winkelbedrijf aanschaffen.
Target hoopt dat leveranciers hun prijzen en voorwaarden willen heroverwegen, zodat Target haar prijzen laag kan houden. “We snappen dat consumenten een product voor de laagste prijs willen kopen”, aldus Gregg Steinhafel, ceo bij Target, in een brief aan enkele leveranciers. “Wat we echter niet willen is dat onze winkels als showroom worden gebruikt door e-tailers die het product voor een lagere prijs aanbieden.”
Over de precieze invulling van de nieuwe samenwerking tussen Target en de leveranciers is nog niets duidelijk. “We hebben altijd goed samengewerkt met onze leveranciers. Dit zijn we in de toekomst ook van plan, zodat we concurrentie kunnen blijven bieden in het eeuwig ontwikkelende retaillandschap.”
Target vraagt bescherming tegen webconcurrentie
Gepubliceerd op 24 januari 2012 om 00:00
Reacties 0