Koffieketen Starbucks gaat in 25 vestigingen in de Verenigde Staten bier en wijn verkopen. Met deze stap wil Starbucks zijn middag- en avondomzet verhogen, schrijft persbureau Bloomberg.
Het experiment, dat begon bij zes Starbucks-filialen in Oregon, is uitgebreid naar 25 filialen die groter zijn dan de gemiddelde vestiging. Voorlopig wordt de proef alleen gedaan in de Verenigde Staten. Een persvoorlichter meldt dat er nog niets bekend is over een eventuele uitrol van het concept in Europa.
Het toevoegen van alcoholische dranken aan het assortiment is niet de eerste stap die Starbucks neemt in een poging verder uit te breiden. Afgelopen november nam Starbucks al een Californische sapjesproducent over voor 30 miljoen dollar. De koffieketen doet het goed in vergelijking met andere fastfoodketens: de omzet steeg de afgelopen twee jaar met twintig procent en de winst verdrievoudigde.
Starbucks verkoopt bier en wijn
Gepubliceerd op 24 januari 2012 om 00:00
Reacties 0