AH haalt gelijk over advertentie Dirk

Supermarktketen Albert Heijn heeft het kort geding tegen concurrent Dirk van den Broek gewonnen. Dirk had in een paginagrote advertentie in De Telegraaf en het Algemeen Dagblad volgens AH een onjuiste prijsvergelijking gemaakt. De marktleider kreeg gelijk van de rechter.

In de advertentie beweerde Dirk twintig procent goedkoper te zijn dan Albert Heijn. De Amsterdamse rechtbank beoordeelde dat de advertentie als misleidend. Dirk van den Broek zou uitgegaan zijn van de verkeerde prijzen, producten met elkaar hebben vergeleken die niet met elkaar vergeleken mogen worden en een verkeerde rekenmethode hebben toegepast.

Dirk moet de advertentie rectificeren in beide kranten. Ook worden er posters opgehangen in Dirk-filialen waarop de onjuistheid kenbaar wordt gemaakt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!