'LivingSocial sluit door verzadigde couponmarkt'

De Amerikaanse koopjessite LivingSocial gaat zijn activiteiten in Nederland staken. De sluiting van het Nederlandse kantoor is nog niet formeel bevestigd, maar de werknemers van LivingSocial kregen te horen dat ze niet meer terug hoeven te komen.

Volgens Paul Montagne van concurrent Groupdeal is de sluiting niet zo gek. De Nederlandse couponmarkt zou namelijk verzadigd zijn. Montagne kreeg bij de start van Groupdeal al snel concurrentie van Groupon. “Daarna kwamen SweetDeal.nl en Marktplaats en nog steeds zijn er nieuwe lokale partijen die ook weer even snel ophouden te bestaan”, laat Montagne aan Emerce weten.

" LivingSocial heeft er ook veel te lang over gedaan om zich in Nederland te vestigen, maanden zelfs. Dan sluit je natuurlijk helemaal achteraan”, meent Montagne. Toch kwam het terugtrekken van LivingSocal voor hem onverwacht. “Ze zijn goed gefinancierd. Ik had verwacht dat ze het langer zouden volhouden.”

De eigenaar van Groupdeal denkt dat er in Nederland uiteindelijk plek zal zijn voor drie partijen. “In Amsterdam is de markt groot genoeg voor meerdere spelers, maar in Groningen liepen op een gegeven moment een stuk of acht verkopers rond die allemaal dezelfde lokale bedrijven voor kortingsacties benaderden”, zegt Montagne. GroupDeal heeft nu dertig man in dienst en heeft er voor gekozen om voorzichtig te groeien. “Ik kan me best voorstellen dat LivingSocial zich gaat beperken tot de wat grotere Europese landen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!