Scheer & Foppen komt met online discounter

Scheer & Foppen wil van Koopjeskampioen.nl een prijsvechter maken. De webshop ging in het voorjaar van 2011 failliet maar werd kort daarna overgenomen door Scheer & Foppen. Volgens e-commerce manager Henk Gankema van Scheer & Foppen kan de site eenvoudig een doorstart maken omdat het nog steeds als een betrouwbaar merk wordt gezien.

“Het heeft relatief weinig schade geleden omdat het met stille trom offline is gegaan. Internetbureau Visual Media verzorgt het grafische, technische en functionele ontwerp van de site, die op ons eigen Multishop platform gaat draaien.”

De retailer was al langer op zoek naar een domein om een discounter van te maken. Scheer en Foppen, Internetshop.nl, Bobshop.nl en Modern.nl zouden hier niet geschikt voor zijn, omdat die premium brands betreffen. “Koopjeskampioen moet rechttoe rechtaan zijn. Prijsje plaatje, what you see is what you get”, aldus Gankema.

Scheer & Foppen lanceert de prijsvechter later deze maand en hoopt een online vergelijkende doelgroep aan te spreken. “We willen een doelgroep trekken die veel gebruik maakt van vergelijkingssites, waar we voor andere webwinkels meer verkeer trekken via AdWords of affiliatesites. We willen ieder kanaal goed bedienen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!