LMVH boekt forse omzetgroei

Moët Hennessy Louis Vuitton zag in 2011 zijn omzet met zestien procent groeien naar 23,7 miljard euro. De omzetgroei van het concern voor luxemodewerd werd mede veroorzaakt door de aankoop van modehuis Bulgari. In september maakte LMVH bekend het Italiaanse merk Bulgari voor 98 procent in handen te hebben gekregen via een ruil met de familie Bulgari.

“2011 was een geweldig jaar”, meldt ceo Bernard Arnault. Het bedrijfsresultaat steeg met 22 procent tot 5,3 miljard euro en de nettowinst kwam uit op 3,1 miljard euro. Vooral het merk Louis Vuitton deed het goed.

In 2012 zal LMVH zich blijven richten op innovatie en expansie in opkomende markten. Het modebedrijf ziet het komende jaar, ondanks de onzekere economische situatie in Europa, met vertrouwen tegemoet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!