'Super Bowl enorme oppepper voor economie'

De Super Bowl, de finale van het American football-seizoen, heeft de Amerikaanse economie een injectie van ongeveer 10,1 miljard dollar gegeven. Daarmee is het evenement bijna net zo belangrijk als Super Tuesday, de grote uitverkoopdag waarop in 2011 11,4 miljoen dollar werd uitgegeven.

Naar schatting zijn er zo’n vier miljoen breedbeeldtelevisies verkocht, speciaal voor de sportwedstrijd. Prijzen voor hotelkamers in Indianapolis, waar de wedstrijd plaatsvond, stegen 1700 procent.

Meer dan een derde van de bevolking (zo’n 113 miljoen Amerikanen) zou de wedstrijd tussen de New York Giants en de New England Patriots hebben gezien, maar het gaat niet iedereen om de sport. Ook de creatieve advertenties en het optreden van Madonna tijdens ‘half-time’ zouden veel kijkers lokken.

Het kijken van de Super Bowl gaat in een gemiddeld Amerikaans huishouden bovendien gepaard met het ongelimiteerd drinken van bier en het eten van pizza en kippenvleugeltjes. Geschat wordt dat er 1,2 miljard kippenvleugels en 4,4 miljoen pizza’s verorberd zijn tijdens het sportevenement.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!