AH start met Click & Collect

Albert Heijn start binnenkort een test met het afhalen van online bestellingen. De keten wil testen of het door middel van Click & Collect winst kan behalen met zijn online activiteiten. Afhaalpunten in zowel Europa als Amerika moeten ertoe bijdragen dat de online omzet de komende vijf jaar verdrievoudigt tot 1,5 miljard euro.

De online verkoop van levensmiddelen heeft nog geen voet aan de grond. Analisten van ING denken dat afhaalmogelijkheden hier verandering in zullen brengen.

Volgens ING hebben toonaangevende Britse en Franse supermarktketens click & collect succesvol geïntroduceerd. “De invloed van internet op food retailers is tot nu toe gering, maar wij geloven dat dit de komende tien jaar ingrijpend zal veranderen”, aldus ING. “Het thuisbezorgen van boodschappen zal waarschijnlijk een soort van niche blijven, Click & Collect is de toekomst.”

ING verwacht vooral een grote groei van afhaalpunten op nieuwe locaties, dus buiten de huidige supermarkten. Omdat er geen sprake is van bezorgtarieven en klanten niet op gezette tijden thuis hoeven te zijn, is het voor consumenten mogelijk aantrekkelijker online te bestellen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!