IKEA en Jumbo beste klantprestatie
Gepubliceerd op 7 februari 2012 om 00:00
Financieel dienstverlener Univé werd de overall-winnaar van de Customer Performance Awards (CPA), die op 2 februari werden uitgereikt. Internetprovider XS4ALL kreeg de tweede prijs. IKEA werd derde, na de afgelopen twee jaar de eerste prijs in de wacht te hebben gesleept. De top vijf wordt compleet gemaakt door online verzekeraar InShared en internetwinkel bol.com.
In de detailhandel bleef de top drie van 2011 gehandhaafd: IKEA kwam als winnaar uit de bus, bol.com werd tweede en Kruidvat mocht de derde prijs in ontvangst nemen. Jumbo, die voor het eerst genomineerd was, nam in de supermarktbranche de eerste prijs over van Albert Heijn. Dirk van den Broek kreeg de derde prijs.
Het onderzoek werd uitgevoerd onder zevenduizend klanten van de honderd grootste Nederlandse dienstverlenende bedrijven. De onderzoekers keken onder meer naar de relaties die de ondernemingen hebben met hun klanten, wat de omzet is per klant, hoe loyaal de klanten zijn en of de klanten de formule zouden aanbevelen bij andere consumenten.
Reacties 0