Modemerk Desigual waagt zich aan een bijzonder type vestiging: de zogenaamde ‘showroom store’. In Barcelona staan de kledingstukken en accessoires van het Spaanse merk uitgestald tussen oude meubels en Turkse tapijten.
‘Beleving’ is het nieuwe sleutelwoord. Niet alleen de naam van de winkel, ‘La vida es chula’ (‘Het leven is cool’), draagt dit gedachtegoed uit. Ook de kleurrijke en expressieve winkel laat zien dat Desigual shopbeleving hoog in het vaandel heeft staan.
De vestiging in Barcelona onderscheidt zich van brand stores door onder meer modeshows waar limited kledingstukken getoond worden. Klanten kunnen in de showroom store bovendien als eerste de nieuwe collecties van Desigual vinden. In plaats van verkoopmedewerkers bestaat het verkoopteam volgens Desigual uit professionele personal shoppers. Het aanbod in de winkel is te raadplegen via een tablet. Klanten gaan niet naar huis met een plastic zak vol kleding en accessoires, maar hun aankopen worden binnen 48 uur gratis thuisbezorgd.
Desigual wil dit jaar meerdere La vida es chula-winkels openen. Ook is het modemerk onder meer van plan uit te breiden naar Azië, meer winkels te openen op Europese luchthavens en een flagship store te openen in Nederland.
Desigual opent 'showroom store' in Barcelona
Gepubliceerd op 8 februari 2012 om 00:00
Reacties 0