Albert Heijn introduceert Weggooiwijzer

Op huismerkproducten van Albert Heijn staan voortaan logo’s die de consument helpen de verpakking na gebruik in de juiste afvalbak te gooien. AH streeft ernaar de Weggooiwijzer eind 2012 op alle puur&eerlijk-producten zichtbaar te maken. Eind 2015 zou het logo, dat een onderscheid maakt tussen papier, glas, plastic en restafval, op elk eigen merkproduct van Albert Heijn moeten staan.

“De Weggooiwijzer zorgt ervoor dat verpakkingen op de juiste manier worden weggegooid. Zo komt er meer gerecycled materiaal beschikbaar voor nieuwe verpakkingen en hoeft er steeds minder écht weggegooid te worden”, vertelt directeur Vera Dalm van Milieu Centraal.

Het systeem, dat Albert Heijn ontwikkelde in samenwerking met voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal en uitvoeringsorganisatie Nedvang, is ook beschikbaar voor andere supermarktketens.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!