Op huismerkproducten van Albert Heijn staan voortaan logo’s die de consument helpen de verpakking na gebruik in de juiste afvalbak te gooien. AH streeft ernaar de Weggooiwijzer eind 2012 op alle puur&eerlijk-producten zichtbaar te maken. Eind 2015 zou het logo, dat een onderscheid maakt tussen papier, glas, plastic en restafval, op elk eigen merkproduct van Albert Heijn moeten staan.
“De Weggooiwijzer zorgt ervoor dat verpakkingen op de juiste manier worden weggegooid. Zo komt er meer gerecycled materiaal beschikbaar voor nieuwe verpakkingen en hoeft er steeds minder écht weggegooid te worden”, vertelt directeur Vera Dalm van Milieu Centraal.
Het systeem, dat Albert Heijn ontwikkelde in samenwerking met voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal en uitvoeringsorganisatie Nedvang, is ook beschikbaar voor andere supermarktketens.
Albert Heijn introduceert Weggooiwijzer
Gepubliceerd op 9 februari 2012 om 00:00
Reacties 0