'Social media weinig invloed online verkopen

Social media heeft weinig invloed op de de aankoopbeslissingen van online consumenten. Dat blijkt uit een onderzoek van Forrester Research. Bijna zeventig procent van de ondervraagde Amerikaanse retailers gaat ervan uit dat de online verkopen niet dalen wanneer Facebook ophoudt te bestaan.

Voor 77 procent is het opbouwen van een merkidentiteit het grootste voordeel van Facebook, zo blijkt uit het onderzoeksrapport. Daarnaast zijn social media volgens veel van de ondervraagde retailers geschikt om naar de wensen van de klant te luisteren. Voor slechts één procent van de ondervraagden helpen social media bij het krijgen van nieuwe klanten.

“Social media commercie is nog niet doorgebroken”, aldus analist Brian Walker. Volgens Walker is social media eerder een verlengstuk van andere online marketingtechnieken, dan dat het als verkooptechniek op zichzelf staat. “Het is een tool voor consumentenacquisitie, maar het is lang niet zo effectief als search- en e-mailmarketing.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!