Fooddrives oplossing voor online boodschappen doen

Europese retailers zijn hard op zoek naar nieuwe manieren om online bestellen en de logistieke afhandeling realiseerbaar en betaalbaar te maken. Dat schrijft Innofood online. In Frankrijk worden de zogenoemde ‘fooddrives’ steeds populairder. Er wordt momenteel uitgezocht of deze afhaalpunten voor Nederland ook interessant zijn.

De moeilijkheid bij online boodschappen doen, zit hem in het vers houden van versproducten en het verzenden van diepvries producten. Hoewel droge kruidenierswaren zoals hagelslag, luiers en spaghetti schijnbaar geen problemen veroorzaken, omdat ze eenvoudig te distribueren zijn, is het wel lastig dat de waarde per eenheid heel laag is en dat de producten soms kwetsbaar zijn.

In Frankrijk zijn de Auchan-Drive en Leclerc-Drive, van de gelijknamige supermarktconcerns, inmiddels een begrip. Auchan gaat binnenkort zijn 55e drive openen en Leclerc beschikte eind 2011 al over 144 drives. Volgens concrete plannen zal Leclerc dit jaar nog 105 afhaalpunten openen en in 2015 beschikken over vierhonderd Leclerc-drives met een omzet van 1,5 miljard euro, vier procent van de omzet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!