De Nederlandse consument pint steeds regelmatiger bedragen onder de tien euro. Dat blijkt uit de jaarcijfers van Currence, aldus ANP. Het aantal pinbetalingen in deze categorie steeg afgelopen jaar met 16,7 procent tot bijna 668 miljoen.
In totaal ging het bij 29 procent van alle pintransacties om een bedrag onder de tien euro. Het gemiddelde gepinde bedrag daalde tot 36,11 euro in 2011, tegen 37,58 euro een jaar eerder.
Het aantal pintransacties bereikte vorig jaar met ruim 2,285 miljard opnieuw een record. Het aantal pinbetalingen groeide met 6,1 procent ten opzichte van 2010. Vooral bij de supermarkten, maar ook in de horeca en bij benzinestations werd meer gepind.
In de supermarktbranche steeg het aantal pinbetalingen met 9,4 procent tot ruim 805 miljoen. Van alle pintransacties vindt ruim 35 procent plaats in de supermarkt.
Pinbedrag steeds kleiner
Gepubliceerd op 13 februari 2012 om 00:00
Reacties 0