Pinbedrag steeds kleiner

De Nederlandse consument pint steeds regelmatiger bedragen onder de tien euro. Dat blijkt uit de jaarcijfers van Currence, aldus ANP. Het aantal pinbetalingen in deze categorie steeg afgelopen jaar met 16,7 procent tot bijna 668 miljoen.

In totaal ging het bij 29 procent van alle pintransacties om een bedrag onder de tien euro. Het gemiddelde gepinde bedrag daalde tot 36,11 euro in 2011, tegen 37,58 euro een jaar eerder.

Het aantal pintransacties bereikte vorig jaar met ruim 2,285 miljard opnieuw een record. Het aantal pinbetalingen groeide met 6,1 procent ten opzichte van 2010. Vooral bij de supermarkten, maar ook in de horeca en bij benzinestations werd meer gepind.

In de supermarktbranche steeg het aantal pinbetalingen met 9,4 procent tot ruim 805 miljoen. Van alle pintransacties vindt ruim 35 procent plaats in de supermarkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!