Voedingsconcern Nestlé start met de online verkoop van persoonlijke bonbondozen. De keten verkoopt de bonbons, genaamd Maison Cailler, nu alleen nog in Zwitserland en Liechtenstein, maar wil later dit jaar uitbreiden naar andere landen.
Consumenten kunnen een formulier met smaakvoorkeuren invullen, en krijgen vervolgens een doos met 25 stuks in verschillende smaken opgestuurd. De dozen kosten minimaal twintig Zwitserse frank. Mensen die de doos cadeau geven, kunnen een persoonlijke boodschap aan de box toevoegen.
De aanpak van Nestlé lijkt op de manier waarop de keten met Nespresso actief was: voorzichtig beginnen in enkele landen en daarna land voor land het concept uitrollen. Internet is hierbij de grote spil. Internet is goed voor de helft van de verkopen van Nespresso. Het product is goed voor een jaarlijkse omzet van drie miljard Zwiterse frank (2,5 miljard euro).
Nestlé verkoopt online bonbons
Gepubliceerd op 13 februari 2012 om 00:00
Reacties 0