Supermarktketen Jumbo mag ruim vierhonderd winkels van C1000 overnemen, mits het 18 winkels van de hand doet. De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) stelde Jumbo deze voorwaarde zodat de consument in deze plaatsen nog voldoende te kiezen heeft.
Het gaat om Jumbo- en C1000-vestigingen. Zij moeten worden verkocht aan een concurrent die door de NMa goedgekeurd is. Op landelijk niveau verwacht de kartelwaakhond geen concurrentieproblemen. Het marktaandeel van Jumbo is volgens de NMa na de overname relatief beperkt en in de supermarktbranche zijn sterke tegenspelers actief.
Tom Heidman, directievoorzitter van C1000, stelde tijdens het bekendmaken van de overname dat Jumbo en C1000 twee verschillende supermarktformules blijven. "Het nieuwe bedrijf gaat met een nieuwe merkstrategie werken die voordeel gaat bieden aan klanten in heel Nederland. Uitgangspunt is dat zowel de Jumbo-formule als de C1000 Rood-formule blijven bestaan", aldus zijn mededeling.
Jumbo offert winkels op voor overname C1000
Gepubliceerd op 22 februari 2012 om 00:00
Reacties 0