Meer luxe in webshop Bijenkorf
Gepubliceerd op 1 maart 2012 om 00:00
De retailer noteerde in 2011 een online omzetgroei van zeventig procent. De e-commerce manager hoopt dat de vernieuwingen de online omzet nog verder zal stuwen. Over de resultaten durft Heij echter niets te zeggen. “Niemand heeft hard bewijs dat het e-verkoop aanjaagt. Wel weten we zeker dat de retouren zullen afnamen, omdat de klant een beter beeld heeft van wat hij koopt.”
De warenhuisketen zet dit jaar in op een aantal multichannel projecten. Zo wordt de click & collect service uitgebreid. Het ophalen van de pakketjes kan bij de klantenservice, waar klanten de gekochte artikelen niet direct kunnen passen. “We zijn nu dus aan het nadenken over een goede click & collect-locatie, met paskamers.”
Bijenkorf start in haar fysieke filialen ook met tablet assisted sales. Winkelmedewerkers krijgen een tablet, met daarop een uitgeklede versie van de webshop. Om te betalen komt er een knop ‘zend naar de kassa’, zodat de klant direct kan afrekenen.
Reacties 0