Macintosh boekt flink meer online omzet

De online verkopen van Macintosh Retail Group zijn het afgelopen jaar flink gestegen. De online omzet steeg met bijna veertig procent tot 25,1 miljoen euro. Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van de winkelbedrijf achter onder meer Scapino, Halfords, Kwantum en BelCompany.

Topman Frank De Moor spreekt van een rendabele online omzet. Volgens de ceo zijn de schoenenformules van Macintosh (Dolcis, Invito, Manfield, PRO, shick* en Scapino,) in volume uitgegroeid tot de grootste online schoenenretailer.
Macintosh noteerde het afgelopen jaar een totaalomzet van 875,2 miljoen euro, vergeleken met 823,5 miljoen euro een jaar eerder. De nettowinst steeg, onder meer door de overname van Jones Bootmaker, tot 98,8 miljoen euro. Dat is een ruime verdubbeling ten opzichte van de 40,1 miljoen euro een jaar eerder.

De Moor verwacht een moeilijk jaar. “Het is onmogelijk om aan te geven hoe het koopgedrag van de consument beïnvloed zal worden door de op dit moment onvoorspelbare economische ontwikkelingen.”



Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!