Kruidvat speelde het afgelopen jaar het best in op de actualiteit en ontving daarvoor woensdagde Wakkere Inhaker 2011. Telegraaf Media Nederland organiseert de wedstrijd, waarbij de inhakers die in de Telegraaf zijn verschenen door 2500 lezers worden beoordeeld. Volgens deze respondenten haakte Kruidvat op treffende wijze in op Prinsjesdag.
Dirk en Lidl sleepten de tweede en derde plaats in de wacht. De advertentie van Dirk speelde in op het bezoek van premier Rutte aan Obama. De 2500 respondenten noemden de inhaker spraakmakend, actueel, origineel en leuk. Lidl behaalde de derde plaats met een advertentie over het feit dat Lidl het beste getest is in groente en fruit. Naast een hoge waardering wekt deze inhaker veel interesse en is het merk Lidl sterk gecommuniceerd.
De advertenties werden beoordeeld op attentiewaarde, boodschapcommunicatie, waardering, originaliteit, likeability en de mate waarop het interesse en sympathie opwekt. Volgens Martijn Brinkhoff, research manager Bureau Consumenten Onderzoek, het bureau dat de advertenties onderzocht, gaan de drie retailers goed met het medium dagblad om. “Kruidvat, Dirk en Lidl zijn echte dagbladadverteerders.
Inhakers worden door de lezer beter herinnerd, hoger gewaardeerd en zijn effectiever dan gewone advertenties. Voor het komende jaar, met evenementen als het EK en de Olympische Spelen op de agenda, verwacht Brinkhoff dat er veel inhakers zijn op het gebied van sport.
Kruidvat speelt beste in op 'actualiteit'
Gepubliceerd op 1 maart 2012 om 00:00
Reacties 0