Ebay vergelijkt online en offline prijzen met elkaar

Ebay wil in de toekomst het verschil tussen online en offline retail kleiner maken. Het bedrijf creëert een vergelijkingssite die laat zien hoe duur een bepaald product is bij online winkels én fysieke shops. Nu bieden vergelijkingssites vaak alleen prijs- en productinformatie van webshops. De keten lanceert daarnaast een app, waarmee klanten in een winkel de barcode van een product kunnen scannen. Zij zien vervolgens meteen of dit product bij een webshop of retailer in de buurt goedkoper wordt aangeboden.

Critici denken dat fysieke winkeliers op deze manier genoodzaakt zijn te concurreren met de prijzen van online shops. Volgens Donahoe hebben offline retailers juist niets te vrezen. “Wanneer consumenten op internet zien dat het product in de buurt voor dezelfde prijs wordt verkocht, zullen zij sneller deze winkel bezoeken en minder geneigd zijn het product alsnog online te bestellen. ”

De ceo vindt dat offline ketens moeten inspelen op het toenemende gebruik van mobiele telefoons en tablets. “Voordat consumenten een aankoop doen, zoeken zij vaak eerst op internet naar product- en prijsinformatie. Door de opkomst van mobiel internet gebeurt dat op elk moment van de dag. Fysieke retailers moeten er daarom voor zorgen dat zij ook op het web de concurrentie aangaan met online shops.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!