Tuinbranche recessieproof

De tuinbranche heeft vorig jaar weinig te lijden gehad onder de bezuinigingsdrift van consumenten. Ondanks het kelderende consumentenvertrouwen daalde de omzet slechts met 0,7 procent tot 1,4 miljard euro.

Eenjarige planten deden het beter (plus een procent) dan meerjarige planten, die een procent minder werden verkocht dan een jaar eerder. Bloembollen en zaden waren juist in opkomst. “Dat past heel goed bij de trend om meer fruit en groenten zelf te verbouwen”, aldus Horstra.

“Mensen maken het thuis graag gezellig”, legt Brenda Horstra van Tuinbranche Nederland uit. “Dat je zie in jaren van crisis, waar we bijvoorbeeld minder vaak of duur op vakantie gaan, extra duidelijk.” De verwachtingen voor 2012 zijn nog onduidelijk: het seizoen is net begonnen. “Het zal wel een spannend jaar worden”, besluit Horstra.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!