Otto boekt driekwart omzet online

Voormalig postorderbedrijf Otto heeft in 2012 ruim driekwart van zijn 2,1 miljard euro omzet online geboekt. Het bedrijf neemt de komende tijd dan ook vijfhonderd nieuwe werknemers aan om de e-commerce- en m-commerce-activiteiten uit te bouwen. Dit melden verschillende Duitse media.

Omdat de catalogusverkopen de afgelopen jaren terugliepen, wil Otto meer investeren in het online verkoopkanaal. “Ook is de verkoop via mobiele apparaten dit jaar een belangrijk thema”, aldus bestuurder Reiner Hillebrand, die sinds afgelopen zomer verantwoordelijk is voor het merk, de service en e-commerce.

De totale omzet van Otto steeg vorig jaar met dertien procent. Omzetcijfers voor Nederland zijn niet bekendgemaakt. De jaarcijfers van de hele Otto Group worden later dit voorjaar gepubliceerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!