De Spaanse modeketen Mango gaat de strijd aan met goedkopere concurrenten als Zara en H&M. Dit seizoen verlaagt het modebedrijf zijn prijzen met twintig procent. De structurele prijsverlaging moet bijdragen aan het imago van Mango als verkoper van kwalitatief goede producten tegen lage prijzen.
De prijsverlaging is niet de enige strategie om de concurrentie aan te gaan met andere fashion retailers. Om uit de schaduw van Zara, de grootste Spaanse exporteur voor damesmode, te komen, richt Mango zicht tegenwoordig op een ander publiek: volwassen vrouwen. Om deze doelgroep aan te spreken kreeg Mango een nieuw logo en een modieuzere collectie. Bovendien strikte het modebedrijf onlangs Kate Moss als boegbeeld voor de lente- en zomercampagne.
Mango is van plan in over vijf jaar ruim drieduizend winkels wereldwijd te hebben. De teller staat op dit moment op 2415 vestigingen. Ook wil Mango de komende tijd meer winkels openen in Turkije, China, Rusland en Zuid-Amerika, landen die gezien worden als belangrijke groeimarkten voor het modebedrijf.
Mango voert flinke prijsverlaging door
Gepubliceerd op 6 maart 2012 om 00:00
Reacties 0