Het grootste deel van de Nederlandse webwinkeliers heeft geen gedetailleerd beeld van betaalkosten. Dit meldde Max Geerling, hoofd productmanagement cards & iDeal bij Currence, dinsdag tijdens het Online Betaalcongres.
“De keuze voor betaalmethoden wordt vaak niet gebaseerd op een grondige kostenanalyse. Webwinkeliers beslissen vaak aan de hand van wat andere sites doen”, aldus Geerling naar aanleiding van onderzoek in samenwerking brancheorganisatie Thuiswinkel.org. Met het onderzoek wilden Currence en Thuiswinkel.org een beeld krijgen van de verborgen kosten waar webwinkeliers mee te maken krijgen, maar nu blijkt dat etailers überhaupt weinig bezig zijn met betaalkosten.
“Wel blijkt uit het onderzoek dat online winkeliers behoefte hebben aan meer transparantie over hun tarieven”, meldt Geerling. “Maar al met al lijken de tarieven van betaalmethodes voor webondernemers minder belangrijk dan voor fysieke winkeliers.”
Webwinkeliers niet bezig met betaalkosten
Gepubliceerd op 6 maart 2012 om 00:00
Reacties 0