Webwinkeliers niet bezig met betaalkosten

Het grootste deel van de Nederlandse webwinkeliers heeft geen gedetailleerd beeld van betaalkosten. Dit meldde Max Geerling, hoofd productmanagement cards & iDeal bij Currence, dinsdag tijdens het Online Betaalcongres.

“De keuze voor betaalmethoden wordt vaak niet gebaseerd op een grondige kostenanalyse. Webwinkeliers beslissen vaak aan de hand van wat andere sites doen”, aldus Geerling naar aanleiding van onderzoek in samenwerking brancheorganisatie Thuiswinkel.org. Met het onderzoek wilden Currence en Thuiswinkel.org een beeld krijgen van de verborgen kosten waar webwinkeliers mee te maken krijgen, maar nu blijkt dat etailers überhaupt weinig bezig zijn met betaalkosten.

“Wel blijkt uit het onderzoek dat online winkeliers behoefte hebben aan meer transparantie over hun tarieven”, meldt Geerling. “Maar al met al lijken de tarieven van betaalmethodes voor webondernemers minder belangrijk dan voor fysieke winkeliers.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!