Webwinkels eisen compensatie voor storingen iDeal

Webwinkels willen dat banken met een oplossing komen voor de vele storingen bij betalingsdienst iDeal. Volgens belangenvereniging Thuiswinkel.org lopen retailers hierdoor veel inkomsten mis.

Thuiswinkel.org wil onder meer een prestatiecontract afsluiten met banken en Currence, de organisatie achter iDeal. Retailers kunnen bij storingen een schadevergoeding eisen door zich te beroepen op dit contract. “Nu hebben webwinkeliers bij storingen geen poot om op te staan en moeten ze maar afwachten tot de betaaldienst weer in de lucht is”, aldus voorzitter Ed Nijpels.

Een andere aanbeveling is het verbeteren van de communicatie als er storingen optreden. Daarnaast moeten banken inzetten op veiligheid. “Zowel consumenten als webwinkels zijn gebaat bij goede en betrouwbare betaalmethoden”, zegt Nijpels. Bovendien moet er snel een landelijke mobiele betaalmethode komen. Wanneer hier te lang mee wordt gewacht, dreigt er versnippering. “De aanpak verschilt erg per bank. Dat is niet in het belang van consumenten en online winkeliers.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!