Lidl heeft, op Albert Heijn na, het afgelopen jaar de meeste klanten mogen verwelkomen. Dat blijkt uit cijfers van GfK Panel Services. In 2011 bezocht meer dan zestig procent een vestiging van de discounter, terwijl dat percentage in 2010 nog 58,6 procent bedroeg. Albert Heijn blijft met een percentage van 84,1 procent het meest bezocht. Het aantal bezoekjes aan de supermarktketen daalde wel met 0,6 procent ten opzichte van het jaar ervoor.
Jumbo was het afgelopen jaar de grootste stijger. In 2011 winkelde 43,8 procent van de huishoudens bij de keten, een plus van 8,6 procent vergeleken met 2010. Ook C1000 had meer klanten over de vloer. Het aantal huishoudens dat de keten bezocht lag in 2011 op 56,9 procent, tegenover 54,6 procent een jaar eerder. Plus wist 29,4 procent van de huishoudens te trekken, een stijging van 0,3 procent.
Lidl na AH het meest bezocht
Gepubliceerd op 7 maart 2012 om 00:00
Reacties 0