Lichte omzetstijging voor supermarkten

Nederlandse supers hebben in februari een omzetplus geboekt van één procent ten opzichte van een jaar eerder. Volgens onderzoeksbureau GfK lag de omzet op 2,45 miljard euro. In de eerste twee maanden van het jaar groeide de omzet met 1,7 procent.

Consumenten zouden voor etenswaren vaker hun heil zoeken bij de goedkope Actionwinkels. Een derde van de huishoudens bezocht het afgelopen jaar meer dan zes keer de Action voor foodproducten. De omzet van Action is sinds 2008 dan ook met 56 procent gestegen. Het gemiddelde aankoopbedrag lag in 2011 op 9,48 euro.

De supermarktbranche staat een recordomzet te wachten rond Pasen, voorspelt het GfK. Het onderzoeksbureau verwacht in de week voor Pasen een omzet van 740 miljoen euro. In 2011 bedroeg de paasomzet nog 726 miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!