Consument wil vaker online shoppen

Het percentage consumenten dat online wil winkelen, steeg in het vierde kwartaal van 2011 naar 22 procent. In dezelfde periode een jaar eerder lag dit nog op zestien procent. Dit blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau iPerceptions onder bijna 130 duizend consumenten wereldwijd.

Uit het onderzoek blijkt echter ook dat steeds minder webshoppers hun aankoop afronden. In het vierde kwartaal van 2011 daalde het percentage afgeronde aankoopprocessen naar 58 procent. In dezelfde periode een jaar eerder was dit nog op zestig procent. “Het feit dat bijna de helft van de webshoppers zijn online aankoop niet voltooid is alarmerend. Etailers lopen inkomsten mis”, aldus Claude Guay, ceo van iPerceptions.

Van de bezoekers van websites met dagelijkse aanbiedingen, zoals Groupon en LivingSocial, keert 44 procent later terug als zij een aankoop hebben gedaan. Nog eens 47 procent is van plan terug te komen naar de site. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau ForeSee onder duizend consumenten wereldwijd.

“Dagelijkse aanbiedingen stimuleren dus niet alleen nieuwe handel, maar zorgen ook voor herhaalbezoeken”, aldus Larry Freed, ceo bij ForeSee. Het aantal abonnees op nieuwsbrieven van onder meer Groupon en LivingSocial daalde, maar het aantal verkopen steeg in de laatste negentig dagen van 38 procent naar 44 procent. “Dat is helemaal niet slecht”, aldus Freed.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!