Delhaize wil zijn imago in de Verenigde Staten en België bijschaven door de de prijzen omlaag te gooien. Dat zegt ceo Pierre-Olivier Beckers. “We willen daarbij gebruik maken van onze sterke huismerken.” Om zijn positie te versterken opent de keten daarnaast meer winkels en worden winkelvernieuwingen versneld.
De aankondigingen komen vlak na een forse tegenvaller voor Delhaize. De Belgische retailer zag de winst in het vierde kwartaal van 2011 met maar liefst 49,5 procent dalen tot 99 miljoen euro. De winstdaling is te wijten aan kosten om onderdelen in de VS te herpositioneren. Daarnaast kreeg de keten het niet voor elkaar hogere voedselprijzen door te berekenen aan de consument.
“We hebben ons in 2011 vooral toegespitst op de uitvoering van ons New Game Plan. We lanceerden een aantal groei-initiatieven binnen de groep, bedoeld om de fundamenten van onze activiteiten te versterken”, aldus Beckers. De omzet van de keten nam in het vierde kwartaal met zeven procent toe tot 5,64 miljard euro.
Delhaize werkt aan imago
Gepubliceerd op 8 maart 2012 om 00:00
Reacties 0