De kleine winkelcentra, zeker die zonder supermarkten, gaan een lastige tijd tegemoet. Dat stelt Taco de Groot, bestuursvoorzitter van vastgoedbelegger VastNed.
"De kleine winkelcentra hebben te maken met koopavonden waarbij sommige winkels open en sommige winkels dicht zijn", aldus De Groot. "Vooral de kleinere centra die geen levensmiddelen hebben, krijgen het lastig."
Volgens De Groot is het van belang dat consumenten naar de winkelcentra gelokt worden. In tegenstelling tot hoofdstraten gebeurt de aanloop naar winkelcentra niet automatisch. Ook moeten winkelcentra aan het imago werken, dat is vaak plastic, meent De Groot. “Laatst zei iemand tegen me, en het is geen quote van mij: ‘Ik ken in Nederland geen prettige winkelcentra”, aldus de bestuursvoorzitter .
Retailers hebben een voorkeur voor de binnenstad. De verscheidenheid van de winkelstraten in een stadscentrum, met horeca en andere uitspanningen, maakt die locatie sterk. “Ondernemers willen minder winkels, maar wel op betere locaties”, aldus De Groot.
‘Kleine winkelcentra krijgen het moeilijk’
Gepubliceerd op 9 maart 2012 om 00:00
Reacties 0