De Amerikaanse koffieketen Starbucks brengt in de herfst een eigen koffiemachine op de markt onder de naam ‘Verismo’. Het koffiezetapparaat wordt in eerste instantie gelanceerd in de Verenigde Staten, Canada en een aantal internationale markten, meldt de persverklaring. Klanten kunnen het koffiesysteem zowel online als in Starbucksfilialen en koffiespeciaalzaken aanschaffen.
Het koffiezetapparaat zet één kop koffie per keer. De Amerikaanse koffiegigant is van plan om alle koffiesoorten van Starbucks aan te bieden in koffiepads en –cups. De prijs van het apparaat is nog niet bekend.
Het koffiezetapparaat past in Starbucks huidige strategie van innovatie. Vandaag opent de koffieketen een concept store aan het Amsterdamse Rembrandtplein, waar exclusieve koffie wordt geschonken en nieuwe lekkernijen worden geserveerd. Als de nieuwe producten aanslaan bij het Nederlandse publiek, worden ze ook in andere Europese landen uitgerold.
Eerder: Starbucks opent concept store in Amsterdam
Starbucks introduceert eigen koffiezetapparaat
Gepubliceerd op 9 maart 2012 om 00:00
Reacties 0