Retailers werken samen met American Express om klanten exclusieve korting te geven via Twitter. Inmiddels nemen onder meer de webwinkels 1-800-Flowers.com, Best Buy en H&M deel aan het initiatief.
Om van de korting te profiteren, moeten American Express-klanten hun Twitteraccount aan hun betaalkaart koppelen. Als de klant daarna een specifieke hashtag in zijn tweet gebruikt, wordt de korting automatisch op zijn bankaccount opgeslagen. De korting wordt doorberekend zodra de klant iets koopt bij de retailer.
American Express plaatst een overzicht van de kortingstweets van retailers op zijn eigen Twitterpagina. In de tweets wordt de kortingsactie beschreven en de bijbehorende hashtag genoemd.
“Per dag krijgen miljoenen klanten via Twitter aanbiedingen van hun favoriete merken en winkels”, vertelt Adam Bain, global revenue president bij Twitter. “Door het initiatief van American Express wordt de drempel voor de consument nog lager om daadwerkelijk iets te doen met een aanbieding.”
American Express werkt al langer samen met Twitter. Onlangs maakte Twitter bekend dat ‘promoted products ads’ alleen te koop zijn voor retailers die American Express accepteren.
Retailers geven korting via Twitter
Gepubliceerd op 9 maart 2012 om 00:00
Reacties 0