Tesco groeit sneller dan mondiale concurrenten

Tesco groeit de komende jaren harder dan zijn mondiale foodconcurrenten Walmart, Carrefour en Metro. Het Britse retailconcern noteert tussen 2011 en 2015 een jaarlijkse groei van 6,8 procent, concludeert onderzoeksbureau IGD, dat gespecialiseerd is in de foodbranche.

Hoewel Tesco het hardst groeit van het viertal winkelbedrijven, blijft het Amerikaanse Walmart veruit de grootste retailer ter wereld met een geschatte omzet van 386.721 miljoen euro in 2015, een jaarlijks groeipercentage van 4,85 procent. Dat is bijna drie keer zoveel als de verwachte omzet van Carrefour (133.984 miljoen, een groei van 4,21 procent per jaar). De omzet van Tesco komt volgens de berekeningen van IGD in 2015 uit op 98.292 miljoen euro. Metro zou op 81.118 miljoen euro uitkomen; dat komt neer op een jaarlijkse positieve omzetontwikkeling van 5,03 procent.

"De crux voor het realiseren van groei voor deze internationaal opererende retailers is het aanwezig zijn in de juiste markten op de juiste tijd", stelt ceo Joanne Denney-Finch van IGD. "Waar het op de thuismarkten zwoegen blijft, groeit het vertrouwen in activiteiten in opkomende markten."

De internationale verkopen zullen worden gestuwd door opkomende markten als China, Latijns-Amerika, Turkije en Indonesië. In veel van deze markten zal het viertal dubbelcijferige groeicijfers realiseren, verwacht IGD.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!