Bruna viert de Boekenweek door honderd extra verkooppunten te openen. Consumenten kunnen op high traffic locaties informatie van de boeken vinden en deze direct aanschaffen. Deze zogenoemde ‘Leesproeverij’ bestaat uit grote billboards met daarop QR-codes.
Na het scannen van één van deze codes krijgt de consument aan de hand van een filmpje een korte uitleg over de favoriete passage uit het boek van en door de auteur. Daarna heeft de consument de mogelijkheid het boek zelf direct te bestellen op de mobiele site van Bruna.
Algemeen directeur Peter Brouwer hoopt met de Leesproeverij te voorzien in de toenemende behoefte van de consument aan aankoopgemak. “Daarnaast willen we de emotionele meerwaarde van een boek versterken. Een boek is een zeer persoonlijke keuze. Goed dus als je een gevoel krijgt bij wat je gaat lezen en wie kan je beter een ‘voorproefje’ geven dan de schrijver zelf?”
De verzameling leesproeverijen wordt volgens de keten regelmatig voorzien van nieuwe auteurs en titels. Ook op het boekenbal wordt de Leesproeverij geïntroduceerd.
Bruna opent honderd extra verkooppunten
Gepubliceerd op 13 maart 2012 om 00:00
Reacties 0