Coolblue 'slimste organisatie'

Webwinkelbedrijf Coolblue is verkozen tot 'Slimste organisatie van Nederland 2012'. De etailer won dinsdag de bijbehorende Dutch BI Award ten koste van de Hypotheekshop en organisatie Buurtzorg Nederland.

Coolblue koppelt slimme technologie aan slim organiseren, aldus de vakjury. "En dat doen zij op een manier die uitblinkt in eenvoud en raffinement."

De onderneming achter 137 gespecialiseerde webshops ziet in de prijs 'een bevestiging van het werk dat we hebben verzet'. "Wij hebben erkenning gekregen voor de combinatie van ons grootste doel, klanten tevreden krijgen en houden, met een naadloze IT-integratie. Business Intelligence is daarbij een zeer belangrijk instrument”, steltt Daniel Bos, manager Business Intelligence bij Coolblue.

De Dutch BI Awards-verkiezing werd dit jaar voor de zevende keer door de Passionned Group verzorgd. Volgens het adviesbureau zit de intelligentie van een onderneming in de combinatie van alignment (afstemming) en agility (behendigheid). “Een intelligente organisatie als Coolblue heeft informatiegebruik, het delen van inzichten en zelfsturing op het laagste niveau in de organisatie georganiseerd. Het is niet langer een handjevol managers die de organisatie stuurt, betrokkenheid is iets van de hele organisatie”, wordt de overwinning van Coolblue op de website van de Dutch BI Awards toegelicht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!