Björn Borg heeft in Amsterdam, Eindhoven en Utrecht een nieuw winkelconcept geïntroduceerd. In De Negen Straatjes in Amsterdam opende het merk de deuren van een nieuwe vestiging en de bestaande winkels in Eindhoven en Utrecht zijn vernieuwd. Hierbij diende de klassieke kruidenierswinkels als voorbeeld. Bij dit ‘Grocery’-concept ligt de focus op kwaliteit, kleinschaligheid en authenticiteit.
De winkel in De Negen Straatjes onderscheidt zich bijvoorbeeld van de grote Björn Borg-winkel aan de Amsterdamse Kalverstraat door diverse elementen die allemaal binnen het thema van de 'Grocery' passen. Die elementen zijn onder meer handgeblazen neonkleurige signing, massief houten kassablokken, kruidenierskratten binnen en buiten voor de diverse producten, retail applicaties waarin blikken met ondergoed worden gepresenteerd en een weegschaal waarmee de koopwaar kan worden gewogen bij het afrekenen.
Ook de winkels in Utrecht en Eindhoven zijn heringericht volgens het vernieuwende 'Grocery'-concept. De winkel in Eindhoven biedt een automaat waarin 24 uur per dag cans Björn Borg Underwear te koop zijn. Deze machine wordt binnenkort ook op andere verkooppunten in Nederland geïnstalleerd.
Björn Borg opent conceptstores
Gepubliceerd op 14 maart 2012 om 00:00
Reacties 0