'Online shopper heeft geen interesse in app'

Online shoppers verkiezen een mobiele site boven apps. Uit onderzoek van Nielsen onder ruim vijfduizend Amerikaanse consumenten blijkt dat slechts 25 procent een app gebruikt om prijzen te vergelijken, spaarpunten in te wisselen of winkellocaties op te zoeken.

Nielsen constateert wel dat de mobiele telefoon steeds vaker wordt gebruikt voor het zoeken naar producten. Bijna zestig procent van de respondenten gaf aan zich via zijn mobiel op nieuwe producten te oriënteren.

Het onderzoeksbureau ondervroeg vooral bezoekers van Amazon, Best Buy, eBay, Target en Walmart. Tussen mannen en vrouwen zou het verschil in dit opzicht nihil zijn. Gebruikers van apps besteden wel meer tijd aan het zoeken van artikelen dan bezoekers van een mobiele site.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!