Guess gaat zijn Europese retailstructuur via samenwerkingen in Italië en Portugal uitbreiden. De kledingfabrikant heeft een overnameovereenkomst gesloten met de Italiaanse Percassi Group. Daarnaast sloot het Amerikaanse merk met meerderheidsaandeel een joint venture met de Portugese Brodheim Group.
“Door deze stappen krijgt ons merk nog meer grip op onze distributie in twee belangrijke Europese markten, die ondanks het zware economische klimaat, mogelijkheden bieden voor groei en succes”, aldus ceo Paul Marciano. Guess richt zich op een selectieve distributie, die aansluit bij de hoge standaarden die het merk hanteert ten aanzien van kwaliteit en imago.
De komende maanden zal Guess van de Percassie Group 26 winkels in belangrijke steden als Rome, Milaan, Turijn en Padua overnemen. Hiermee versterkt het merk, dat momenteel 158 Italiaanse winkels telt, zijn aanwezigheid in het land. In Portugal zal Guess twintig nieuwe winkels openen in aanvulling op de vijf winkels die het merk heeft in Lissabon, Oporto, Cascais en Braga.
Guess breidt uit in Italië en Portugal
Gepubliceerd op 19 maart 2012 om 00:00
Reacties 0