'Apple leidt klanten om de tuin’

Apple moet duidelijker communiceren over de garanties op haar producten. Dat zeggen Europese consumentenorganisaties, waaronder de Consumentenbond. De informatie over de garantieregeling die de fabrikant op haar website verstrekt, is volgens de Consumentenbond misleidend. Wanneer Apple dit niet aanpast, volgen er mogelijk juridische stappen.

Op de website wordt vermeld dat klanten een jaar garantie hebben. In Nederland geldt er een langere garantietermijn, maar deze informatie ontbreekt. Daarnaast promoot Apple op zijn website een uitgebreidere garantieregeling die kopers van een Appleproduct kunnen afsluiten. Er wordt echter niet gecommuniceerd dat de garantie van twee of drie jaar grotendeels de garantietermijn overlapt waar klanten ook zonder extra te betalen wettelijk recht op hebben.

Begin dit jaar werd Apple door Italiaanse mededingingsautoriteit voor vergelijkbare feiten teruggefloten. Het bedrijf moest negenhonderdduizend euro betalen voor het om de tuin leiden van consumenten. Het hoger beroep van Apple in die kwestie loopt nog.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!