Luxe supermarkt haalt buurt uit het slop

Luxere supermarkten dragen bij aan de aantrekkelijkheid van een buurt. Zo blijkt uit een studie door de universiteit van California (UCLA).

Volgens Stuart Gabriel, directeur van de afdeling vastgoed aan UCLA, zijn huiseigenaren eerder geneigd een huis te kopen in een buurt die meerdere winkels heeft. Het nieuws dat de Amerikaanse keten Whole Foods een vestiging gaat openen in het (leegstaande) centrum van Detroit, wordt door velen dan ook met gejuich ontvangen.

De keten opent een filiaal vlak naast leegstaande huizen en de gemeentelijke afvalverbrandingsoven. “Detroit is hard geraakt door de recessie. De komst van een Whole Foods vestiging kan voor een grote toestroom van young professionals zorgen”, aldus Gabriel “De stap is opvallend omdat supermarkten zich meestal in een buurt vestigen die groeiende is. Zij gebruiken hun filialen doorgaans niet om een bepaalde buurt aantrekkelijk te maken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!