Dure merken trotseren de economische tegenwind ogenschijnlijk met gemak. De vraag van consumenten naar topdesign en haute couture neemt alleen maar toe. Dat blijkt uit de gister gepubliceerde lijst van meest waardevolle merken van het Britse advieskantoor BrandFinance.
Waar consumenten voorheen tijdens economische tegenslag in een relfex voor goedkopere producten kozen, hebben modemerken als Prada Christian Dior, Burberry end Tiffany & Co hun positie in de lijst verstevigd of zijn ze teruggekeerd in de lijst.
De afnemende populariteit van supermarktketens als Sainsbury's, Asda en Marks & Spencer ziet BrandFinance als een extra bewijs van de consumententrend.
Gadgets doen het goed in het overzicht. Apple heeft Google van de eerste plaats geduwd. De merknaam van de iPhone-producent zou zeventig miljard dollar moeten kosten. Niet eerder rekende het Britse bureau een merk zo'n hoog bedrag toe.
Luxe- en lifestylemerken immuun voor crisis
Gepubliceerd op 20 maart 2012 om 00:00
Reacties 0