Albert Heijn is bekroond tot beste winterse inhaker uit De Telegraaf, Sp!ts en op Telegraaf.nl. De advertentie, waarin filiaalmanager Harry Piekema schaatsend achter een boodschappenkar te zien is, kreeg de hoogste score van de zeshonderd respondenten.
De Elfstedentocht was in februari het gesprek van de dag en was dan ook een dankbaar thema voor advertenties. Ook IKEA, Vaseline, ABN AMRO en de online campagne van Chocomel stonden in de top van meest gewaardeerde reclamecampagnes.
“We weten uit ervaring dat inhaken voor een hoge attentiewaarde van de reclamecampagne zorgt”, vertelt Niels van Dijken, senior researcher bij Bureau Consumenten Onderzoek. “Wat deze winter opviel is dat veel campagnes er tevens in slagen om aan te zetten tot actie. De consument waardeert dat, gezien het aantal actieoproepende campagnes in de top vijf”, aldus Van Dijk.
Eerder: Kruidvat speelt beste in op 'actualiteit'
De winnende advertenties zijn te zien op de Facebookpagina van RetailTrends.
Albert Heijn beste winterse inhaker
Gepubliceerd op 21 maart 2012 om 00:00
Reacties 0