Nederlander heeft geregeld spijt van aankoop

Meer dan de helft van de Nederlanders heeft regelmatig spijt van een aankoop. Dit blijkt uit een onderzoek van marktonderzoeksbureau Panelteam. Zij vroegen naar het koopgedrag van vijfhonderd Nederlandse consumenten.

Kleding en schoenen voeren de ranglijst van spijtaankopen aan. Zo’n 22 procent van de consumenten betreurt de aanschaf van kleding en schoenen achteraf. Ook het kopen van consumentenelektronica loopt vaak uit op een teleurstelling. Dertien procent van de ondervraagde consumenten bestempelt dit als een miskoop. Ook de aanschaf van een tablet wordt met vier procent opvallend vaak als spijtaankoop aangemerkt.

Bijna veertig procent van de ondervraagden gaf bovendien aan dat ze nog niet weten wat de volgende grote aankoop is of deze nog even uit te stellen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!