Misleiding komt Groupon duur te staan

Groupon krijgt mogelijk een boete opgelegd van 450 duizend euro voor het om de tuin leiden van consumenten. De kortingssite liet werknemers onder een valse identiteit op publieke internetfora reclame maken voor de aanbiedingen op Groupon. Zij deden zich daarbij onder meer voor als chronisch zieken. Zo ontpopte een medewerker zich als MS-patient die veel baat had bij een personal trainer die op Groupon werd aangeboden.

Ondernemersblog Higherlevel traceerde naar eigen zeggen ten minste vier medewerkers van Groupon die zich bezighielden met het plaatsen van nepberichten op internetfora. Op grond van de richtlijnen van de Consumentenautoriteit riskeert Groupon hiermee een boete van 4,5 ton, aldus media-advocaat Jens van den Brink tegen dagblad Spits.

Groupon zegt het ‘incident’ zeer te betreuren en is een intern onderzoek gestart naar het handelen van zijn werknemers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!