Met de nieuwe tool FSHN kunnen retailers op een andere manier klanten naar hun winkel lokken. FSHN is een online applicatie waarbij winkels – net als in een fysieke etalage - fashionitems kunnen tonen.
De retailer kiest zijn drie meest bijzondere items, welke vervolgens online of mobiel bekeken kunnen worden door de consument. De retailer zet de items in een ‘tijdlijn’ waardoor de gebruiker elke dag ziet wat de winkel uniek maakt. De app is verkrijgbaar in de App store en lokaliseert de items die in de buurt van de smartphonegebruiker beschikbaar zijn.
Door fashionitems te beoordelen (love/ unlove) heeft de user invloed op welke items er worden getoond. FSHN registreert het gebruik en gedrag per gebruiker en stemt het aanbod af op de smaak. Wanneer een gebruiker zich vervolgens in de stad bevindt, kunnen de positief gewaardeerde items op de een kaart worden getoond.
Initiatiefnemer Justus Verhoeven spreekt van een extra etalage voor kleine winkeliers die vaak geen tijd hebben om hun producten te promoten. "Ze hebben nooit aan reclame of marketing gedaan en wachten vaak tot iemand gewoon hun winkel binnenloopt. In deze tijd gaan zij het echter niet redden met een afwachtende houding."
'App biedt kleine winkelier extra etalage'
Gepubliceerd op 22 maart 2012 om 00:00
Reacties 0