Duurzame koffie in trek

De verkoop van duurzame koffie is flink gestegen. Het afgelopen jaar ging 136,7 miljoen kilo UTZ gecertificeerde koffiebonen over de toonbank, een toename van twaalf procent en goed voor 16,5 miljard kopjes koffie. Dat stelt UTZ Certified, keurmerk voor duurzame koffie.

De verkoop van duurzame cacao nam in totaal met meer dan honderd procent toe. De groei in populariteit komt vooral door de inzet door merken als Albert Heijn, Douwe Egberts, Mars en Nestlé. In 2011 wist UTZ ook nieuwe partners te werven, waaronder Lidl, Walmart en Tchibi (de vierde grootste koffiebrander ter wereld). Daarnaast lanceerde Sara Lee het afgelopen jaar UTZ gecertificeerde L’Or Espresso in Frankrijk, Spanje, België en Nederland.

De duurzaam geproduceerde koffie, UTZ Certified koffie, wordt inmiddels in 23 landen verbouwd en in vijftig landen aangeboden. Thee met het keurmerk wordt in Nederland verkocht door Albert Heijn en Pickwick.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!