De verkoop van duurzame koffie is flink gestegen. Het afgelopen jaar ging 136,7 miljoen kilo UTZ gecertificeerde koffiebonen over de toonbank, een toename van twaalf procent en goed voor 16,5 miljard kopjes koffie. Dat stelt UTZ Certified, keurmerk voor duurzame koffie.
De verkoop van duurzame cacao nam in totaal met meer dan honderd procent toe. De groei in populariteit komt vooral door de inzet door merken als Albert Heijn, Douwe Egberts, Mars en Nestlé. In 2011 wist UTZ ook nieuwe partners te werven, waaronder Lidl, Walmart en Tchibi (de vierde grootste koffiebrander ter wereld). Daarnaast lanceerde Sara Lee het afgelopen jaar UTZ gecertificeerde L’Or Espresso in Frankrijk, Spanje, België en Nederland.
De duurzaam geproduceerde koffie, UTZ Certified koffie, wordt inmiddels in 23 landen verbouwd en in vijftig landen aangeboden. Thee met het keurmerk wordt in Nederland verkocht door Albert Heijn en Pickwick.
Duurzame koffie in trek
Gepubliceerd op 22 maart 2012 om 00:00
Reacties 0