Webwinkels in de lift

Nederlanders gaven vorig jaar negen miljard euro uit aan online aankopen. Dit is een stijging van tien procent ten opzichte van 2010, zo laten cijfers van brancheorganisatie Thuiswinkel.org zien.

De omzetstijging nam iets af, maar dit is vooral te wijten aan de toegenomen concurrentie, meent directeur Wijnand Jongen. “De prijzen staan onder druk, maar de volumes stijgen wel”, aldus Jongen.

In totaal deden 10,5 miljoen consumenten vorig jaar aankopen via internet. Samen plaatsten zij 78 miljoen bestellingen, dertien procent meer dan in 2010. Reizen, telecom en kleding waren de populairste productcategorieën, maar ook speelgoed, witgoed en huishoudelijke apparaten deden het goed.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!