Multi-Vlaai ziet afzet toenemen

Er worden meer vlaaien verkocht. In het eerste kwartaal van dit jaar wist het Limburgse Multi-Vlaai Retail BV 4% meer vlaaien te verkopen dan in dezelfde periode in 2004. De prijzen zijn hierbij op nagenoeg hetzelfde niveau gebleven. Multi-Vlaai gaat er vanuit dat in 2005 aan deze stijgende lijn in de omzet kan worden vastgehouden. Harry van der Heijden, algemeen manager van Multi-Vlaai, is blij met de resultaten over het eerste kwartaal. In voorgaande jaren werd het bedrijf geconfronteerd met een stagnerende vlaaienafzet. In april 2004 werd zodoende besloten het aantal televisiespotjes uit te breiden, met succes.Multi-Vlaai is de onbetwiste marktleider op de vlaaienmarkt. Het bedrijf is een grote keten in vergelijking met kleinere ketens als Supervlaai, de Hema en enkele supermarkten. Multi-Vlaai beschikt over 116 winkels en 80 franchisenemers. Jaarlijks komen er ongeveer 10 franchisenemers bij. Opvallend genoeg is de keten in iedere provincie goed vertegenwoordigd, behalve in Limburg. Daar is de concurrentie met plaatselijke bakkers te groot, aldus Van der Heijden. Uitbreiding van de markt wordt eerder in Belgie gezocht dan in Limburg.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!