Bezoekers van websites van online retailers worden in 59 procent van de gevallen doorverwezen via zoekmachines. Slechts vier procent komt via sociaal en viraal verkeer op een website terecht. Dit blijkt uit de eCommerce Benchmark van de eCommerce Foundation onder ruim 250 online retailers uit verschillende landen.
Het organische zoekverkeer blijkt een groter aandeel te hebben (39 procent) dan het aandeel van betaald zoekverkeer (twintig procent). Van de bezoekers komt 22 procent zonder tussenkomst van zoekmachine of een andere refererende partij op de website terecht.
Uit de gegevens blijkt bovendien dat speciaalzaken het goed doen als het gaat om conversie: bijna 4,9 procent van de bezoeken eindigt in een bestelling. De foodbranche moet het doen met een gemiddelde conversie van 0,7 procent.
De eCommerce Benchmark is een interactief evaluatiemiddel voor online verkopers. Etailers kunnen hun eigen e-commerce activiteiten gratis en anoniem op honderd punten vergelijken met die van concurrenten.
‘Zoekmachines werken, social media niet’
Gepubliceerd op 23 maart 2012 om 00:00
Reacties 0